Ik wil wel, maar mijn

hart klopt niet

Collecteren voor Hartekind

Wil jij zelf gaan collecteren voor Stichting Hartekind? Of wil je collecte coördinator voor de Hartekind collecteweek zijn? Lees dan eerst deze belangrijke informatie.

Vergunning
Als je in besloten kring wilt collecteren heb je geen vergunning nodig. Voor het langs de deuren gaan of op straat collecteren heb je in de meeste gemeenten wel een vergunning nodig. Er mag maar één goed doel tegelijk collecteren in een gemeente. De meeste landelijke collectes zijn vastgelegd in het landelijke collecterooster van het CBF.

Of je in de periode die jij in gedachten hebt mag collecteren in je gemeente, kun je checken op het collecterooster per gemeente. Wanneer jouw periode vrij is, stuur je een mail naar info@hartekind.nl. Wij vragen dan voor jou een vergunning aan en sturen je een collectebus en het protocol toe.

Collecteweek
Stichting Hartekind collecteert landelijk in de laatste week van de zomervakantie. Dat is meestal de laatste week van augustus. Die week is dan in de meeste gemeentes vrij. In elke gemeente dient er een collecte coördinator te zijn die het team van collectanten aanstuurt en begeleid. Collecte coördinatoren en collectanten kunnen zich voor deze week aanmelden.

Collecte coördinatoren
Collecte coördinatoren zijn de spil van de collecte in hun eigen wijk of woonplaats. Zij zorgen ervoor dat iedereen de benodigde materialen ontvangt, zoals collectebussen en legitimatiebewijzen. Na afloop van de collecte zorgen de coördinatoren voor een goede financiële afwikkeling. Zij nemen de bussen in ontvangst, tellen samen met de collectanten het geld en storten het bij de bank. Daarnaast werft de collecte coördinator collectanten en heeft vaak contact met de lokale media om die op de hoogte te houden van de collecte. Kortom: als coördinator zorg je ervoor dat de collecte in jouw wijk of woonplaats in goede banen wordt geleid.

Collectanten
Collectanten gaan op pad in hun eigen straat of wijk. Zij gaan langs de deuren om een bijdrage te vragen voor onderzoek naar aangeboren hartafwijkingen bij kinderen. De benodigde materialen daarvoor krijgen zij van de plaatselijke collecte coördinator: onder andere een verzegelde collectebus, een legitimatiebewijs, een Hartekind t-shirt (bruikleen), folders over Stichting Hartekind en natuurlijk tips en aanwijzingen om de collecte tot een succes te maken. Na afloop telt de collectant samen met de collecte coördinator de inhoud van zijn bus en tekent voor de opbrengst. Als collectant kun je dus met een paar uurtjes van je tijd een belangrijke bijdrage leveren aan het werk van Stichting Hartekind.

Vind jij ook dat kinderen met een aangeboren hartafwijking een grotere overlevingskans en meer kwaliteit van leven verdienen? Zet je dan in voor Stichting Hartekind en collecteer. Je bent van harte welkom als collecte coördinator en/of als collectant in ons collecteteam. Meld je aan!

Tips bij het collecteren
Lees hier de collecte etiquette en hoe je kunt streven naar een zo hoog mogelijke opbrengst.

Handleiding Hartekind Collecte
Download hier de handleiding voor de Hartekind Collecte voor collecte coördinatoren.

Collecteprotocol
Zoals alle collecterende goede doelen moet Stichting Hartekind voldoen aan het collecteprotocol. Dit zijn regels die Stichting Collecteplan heeft opgesteld voor de organisatie van de collecte. De regels zijn erop gericht om fraude of misbruik te voorkomen.

Opbrengst Hartekind Collecte
Dankzij de geweldige inzet van de ruim 270 collectanten heeft Stichting Hartekind in 2017 € 27.554,27 opgehaald. Hartekind streeft ernaar om in 2018 nog meer geld op te halen, zodat we nog meer belangrijke onderzoeken kunnen financieren naar aangeboren hartafwijkingen bij kinderen.

Wil je ook meehelpen als collecte coördinator of collectant? Al met een paar uur van je tijd kun je een belangrijke bijdrage leveren aan het vergroten van de overlevingskansen en het verbeteren van de kwaliteit van leven van hartekinderen. Meld je aan!.

Heb je een klacht over een collecte?
Meld dit ons. Een klacht zien we als signaal om onze dienstverlening, communicatie of fondsenwerving te verbeteren. Daarom horen we het graag als er iets niet goed gaat.
Ben je niet tevreden over onze diensten of activiteiten? Dien dan een klacht in via

We nemen alle klachten serieus en geven je zo snel mogelijk een reactie. Na ontvangst van je klacht sturen we je een ontvangstbevestiging. De verantwoordelijke afdeling of medewerker neemt je klacht in behandeling. Uiterlijk binnen 15 werkdagen ontvang je van ons een reactie op je ingediende klacht. We laten het weten als de afhandeling van je klacht langer gaat duren.
Je kunt ook een klacht indienen bij het CBF (Centraal Bureau Fondsenwerving). Dit bureau houdt toezicht op het functioneren van goede doelen. Het CBF neemt een klacht alleen in behandeling, indien de klacht eerder bij Stichting Hartekind is ingediend.

Collecte coördinator

Velden voorzien van een   zijn verplicht

 
 
 
 
 
 
 

Shirtmaat coördinator

 
Kind zijn, hart nodig! ANBI Keurmerk goed besteed CBF erkend